شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش

ضمانت کالا در فروشگاه اینترنتی آفی‌کالا، به ۲ صورت به شرح ذیل می‌باشد:

الف) ضمانت اصالت و سلامت کالا (تمامی کالاها)

کلیه کالاهای موجود در سایت آفی‌کالا، دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا می‌باشند؛ بدین معنی که اولاً کالا عیناً مطابق با مشخصات ذکر شده در صفحه خرید محصول در سایت آفی‌کالا بوده و ثانیاً کالا به صورت سالم به مشتری تحویل می‌گردد. شایان ذکر است به دلیل حساسیت در اقلام الکترونیکی، برخی از محصولات قبل از ارسال باز شده و چک می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کالا در سلامت کامل ارسال می‌شود. با توجه به این نکته، برخی از کالاها به صورت پلمپ کارخانه ارسال می‌شود و بسته‌بندی برخی دیگر باز شده و پس از بررسی و اطمینان از تست عملکردی، مجدداً بسته‌بندی و ارسال می‌شود.

نکات مرتبط با ضمانت اصالت و سلامت کالا

مهلت اعلام نقص در کالا، تا ۷ روز پس از تحویل گرفتن کالا است. در صورتی که پس از ۷ روز از دریافت کالا (طبق تاریخ مندرج در رسید پستی ارسال کالا)، خریدار ایراد را در کالا اعلام نماید، آفی‌کالا مسئولیتی در قبال رفع ایراد و یا هزینه‌های تعمیر و یا تعویض آن ندارد. باز نکردن بسته یا تحویل بسته به شخص ثالث و یا کاهلی در باز کردن و تست کالا، در زمان اعلامی ۷ روز تأثیری نداشته و خریدار نمی‌تواند با استناد به این قبیل موارد، پس از اتمام مهلت ۷ روزه برای رفع ایراد کالا، با آفی‌کالا مذاکره نماید.

ب) گارنتی شرکتی (برخی برندها)

برخی از کالاهای موجود در سایت آفی‌کالا، دارای گارانتی شرکتی می‌باشند (مانند می‌سرویس و …). پس از خرید این کالا از سایت آفی‌کالا، کلیه موارد مرتبط با ایرادات ظاهری احتمالی، نقص در عملکرد کالا یا مشخصات فنی، به شرکت ارائه دهنده گارانتی آن کالا مربوط بوده و فروشگاه اینترنتی آفی‌کالا، مسئولیتی در قبال رفع ایرادات و مشکلات پیش آمده و هزینه انجام تعمیرات و یا تعویض قطعه/دستگاه ندارد. خریدار بایستی برای این قبیل کالاها، به مراکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش آن کالا مراجعه نموده و کلیه مراحل ارسال، رفع خرابی و دریافت کالا را شخصاً و با هزینه “شخصی/شرکت ارائه دهنده گارانتی/مرکز خدمات پس از فروش” آن کالا، انجام دهد.

نکات عمومی مرتبط با گارانتی شرکت‌ها

  • هزینه ارسال و دریافت کالا تا گارانتی به عهده خریدار می‌باشد.
  • جهت دریافت هرگونه خدمات گارانتی، ارائه کارت گارانتی و فاکتور خرید الزامی است.
  • به دلیل محدودیت‌های دستگاه‌ها در واردات قطعه و سایر شرایط غیرقابل پیش‌بینی، ممکن است تأمین قطعات یا زمان تعمیر دستگاه ارسال شده به گارانتی، کمی زمانبر باشد.
  • مواد و قطعات مصرفی شامل گارنتی نمی‌شوند.

موارد عمومی که شامل گارانتی شرکتی نمی‌گردد:

  • خساراتی که بر اثر نوسانات برق، اورهیت، ضربه، شکستگی، فشار مکانیکی و ورود هرگونه مایعات، ایجاد شوند
  • وارد شدن هرگونه جسم خارجی به دستگاه
  • استفاده از باطری یا لوازم جانبی غیر اصل
  • خساراتی که بر اثر استفاده ناصحیح از دستگاه ایجاد شوند
  • هرگونه تعمیرات یا باز کردن دستگاه توسط شخص/تعمیرگاه‌ها.